søndag den 7. juli 2019

DVÆRGSYREN - SYRINGIA PALABIN - LILLE TRÆ MED HERLIG DUFT -

Der hænger mange historier og minder ved mange af de planter jeg har i haven. Nogle er arvede fra min søster, andre fra en have vores søn havde, andre som er stiklinger fra ferier og rejser. Denne syren er købt for et gavekort, som jeg fik af mine EDB elever for 6 år siden. Den slags minder gør en plante til noget særligt. 


Da træet blev plantet, satte vi to runde stolper ved træet, monteret med en gammel cykelslange. Kronen er forholdsvis tung til den unge tynde stamme. Nu er stammen så tyk at den kan bære kronen uden støtte. For et par år siden tyndede jeg kronen ud til næsten halvdelen. Nu er træet flot, men skal studses 




I år blomstrede træet på et tidspunkt hvor Rhododendron var ved at takke af.