mandag den 10. juni 2019

HURRA - FRANSK CAFÉBORD - OG 3 STOLE

 I 2015 fandt jeg 2 stole på genbrugspladsen - siden har jeg ledt efter et passende bord - og fandt sidste sommer det passende bord og 3 stole

Historien om de første 2 stole fra genbrugspladsen kan du læse mere om her 



Der skulle både sandpapir og stålbørste til for at skrabe malingen af. Men da det jo ikke skulle være nogen altertavle, måtte jeg være tilfreds med at skrabe det løse af. 
Da vi i 1973 købte vores hus, var der et grundmuret drivhus, hvor soklen ikke var pudset. Da jeg bemærkede det til sælgeren af huset, sagde han: "Det er jo ingen altertavle". Siden har vi af og til brugt denne indvending, når noget ikke var helt tilfredsstillende. 



Stolene er slet ikke af jern, men af aluminium, så nogen rust bliver der ikke. Afskalning derimod er ikke så slemt, når man bruger elastisk maling. Fra ny er stolene behandlet med hård maling, så jeg gjorde ikke så stort nummer ud af det som ved de første 2 stole fra Genbrug. De blev iøvrigt malet grå. 



Jeg har syet små runde puder til stolene, som ikke er særligt bekvemme, men de er herligt nostalgiske og pynter på terassen.