torsdag den 11. juli 2019

BESKÆRING - SELVOM DET GØR ONDT



Det kræver altid lidt overvindelse at "barbere" buske næsten i bund, men alternativet er ofte lange tynde kviste med en dusk blade i enderne. Sådan også med de 3 Hortensiaer i terasserundingen.  Bare 4 uger efter kunne jeg se at jeg havde gjort en god gerning. Der er endda enkelte blomster ansatse, selvom jeg troede at denne type kun fik blomster på gamle grene. 


I første omgang havde jeg ladet længere grene stå, men klippede dog helt i bund bagefter. Nye blade var på vej. 




4 uger efter nedklipningen ser de flotte og strunke ud. 



Mine Rhododendron så fine ud med blomster, men  de trængte til en renovering. Grenene var alt for ranglede. Rhododendron kan fint skæres kraftigt tilbage lige efter blomstring, så de nye skud når at afhærde inden vinteren. I år har jeg taget de grene, der hælder fremad, næste år  bliver det bagsidens tur.