søndag den 9. juni 2019

PLASTKANTER TIL GRÆS - EEN GANG OG ALDRIG MERE!


Det skulle være så nemt. Stik spaden ned og placer Turfline plastikkanten i rillen. Den ser også så fin ud den nyindkøbte rulle plastikkant, 9 m x 15 cm bred og kraftig. Men...... man skal have rullet hele strimlen ud og den snor sig som en slangekrølle og må rettes ud. man kan heller ikke lægge den i stykke for stykke, for det forhindrer det endnu oprullede. Det der begyndte så lystigt, endte med at jeg måtte grave et spadestik ned og grave en bred rende, før jeg kunne gå i gang med at lægge det udrullede bånd i.

En længerevarende operation


Adskillige redskaber måtte i brug indtil det gik op for mig at der kun var : The hard way.



Efterhånden som båndet makkede ret og jeg fik fyldt jord bag det, så det stak 3 cm op over plænen, blev det også klart, at nogen lige kant kunne det ikke blive, båndet blev ved med at have de små "oprulningsbugter". Den sidste ende måtte have en flise lagt på, så den ikke rullede tilbage.



Een ting er sikker: Jeg lægger ikke sådan noget bånd andre steder. Heldigvis var det også kun planen at det skulle i på den lige strækning langs hækken til naboen. Der var præcis 9 meter  som svarede til 1 rulle. Det bliver spændende at se om det er nemmere end at stikke af et par gange om året. Hvis jeg kun havde lige kanter, ville jeg foretrække kantmateriale på mindre længder, men der er mange rundinger langs vore kanter, så .........
Måske er der en grund til at jeg ikke kunne finde nogen YouTube vejledning?