lørdag den 3. august 2019

FANTASTISKE SPIRÆA ANTHONY WATERER


Meget sent på året - den 2. 7. fortrød jeg at jeg slet ikke havde klippet spiræa og andre småbuske ned, sådan som jeg plejer. Nu var det imidlertid blevet for meget vildnis, så jeg klippede brutalt ned med en "varmemesterbeskæring".Jorden er dækket med kværnet materiale fra buskene og ikke andet.

Det ser vildt ud - og blev vildt godt!


Allerede den 7. 7. - ugen efter var buskene dækket af nye skud. Jeg kunne næsten ikke tro det, men kameraets kalender lyver ikke!

I dag, den 3. 8 - fire uger efter nedklipningen står buskene med blomster i spring. Det er helt fantastisk at det kan lade sig gøre! Jeg er vildt imponeret over så megen grokraft! Jeg har hverken vandet eller gødet. 


Så er vi nået den den 15.8. og spiræaen blomstrer flot på små tætte buske, lige efter min smag.






Jeg er ved at etablere et nyt bed mod skellet til naboen og her vil jeg helt bestemt dele og plante et par spiræabuske

8 uger efter nedskæring