onsdag den 11. september 2019

REGN I STRIDE STRØMME - HAVETUR


Efterhånden har vi fået rigeligt med regn i september måned. Omkring 70 mm indtil i dag. Et kig ud af vinduet betød "rengøringsdag indendøre". En kort pause i regnvejret blev brugt til den daglige rundtur, dog uden haveredskab i hånden. 



Det totalt skamferede æbletræ har bevist sin levedygtighed, og selvom det er vanris, er der måske chance for et par æbler næste år - stadigvæk ikke i plukkehøjde. 




 Græsset som blev sået der, hvor ligusterhækken havde stået, er på 14 dage blevet næsten klippeklar. Værre ser det ud med græsset langs siden af plænen. Jeg er bange for at det rådner i stedet for at spire og må sås om til foråret. Det er for koldt nu - tror jeg.


Den store kugleklippede buksbom bliver ikke klippet mere før jeg ved juletid skal bruge den til dekorationer - udendørs, for buksbom stinker som kattetis.


For et par år siden var der alt for billige små stedsegrønne til salg og jeg kunne ikke nære mig for at købe en bakke med 6 stk. De kunne altid bruges til julepynt - og blev så efter jul plantet ud igen.



Det er ikke ret mange blå farver jeg kan li`, men cornellens azurblå bær har den allersmukkeste farve. Det er vist ret sent på året, at den har fået bær i år. 



Takket være mine remonterende jordbær er der endnu både bær og blomster til at pynte lagkagen. Men der måtte købes nogle friske også. Normalt er der jordbær lige til frosten sætter ind.