søndag den 3. juni 2012

Havevandring i maj måneds kulde

Sidste år fik jeg øje på at Allium har det godt med både blæst og kulde.
Blomsterne er meget mere holdbare end tulipaner, som også i år kun var
flotte i 8 - 10 dage før regn og blæst gjorde det af med dem. Jeg vil for-
søge at købe flere Allium i andre farver

I år har jeg fjernet resterne af tulipanerne før de var visnet helt ned. Jeg
ved at de så ikke blomstrer så flot næste år, men det var umuligt at luge
bedet når de slatne blade lå overalt


Bedet under grantræet  fik i december fjernet endnu en
"etage" grene. Det gør at bedet ikke længere er så skygget
som tidligere. Alting under træet er klippet tilbage og jeg har
plantet et andet bunddække bestående af  Assarum, bregner
og Hosta. Jeg håber at holde liv i dem, selvom det har været
tørt alt for længe nu.

Roserne ved pergolaens stolper har skudt godt og jeg har
skrinlagt planerne om nye roser. Alt andet har det takket
været al den spagnum jeg har gravet ned her godt, også fordi
der er skygge allerede fra middagstid

Terassekrukkerne med Ayesha Hortensia får rigeligt med vand hver dag.
Jeg har snydt da jeg har plantet hortensiaerne i sorte spande med huller
i bunden. Udenom spandene er der lagt en krave af skumgummi med en
smule jord over - for udseendets skyld. I spandene er der gravet en om-
vendt "bundløs" plastikflaske ned. Vandingen foregår ned i flaskerne.
Så ved jeg at vandet ender det rigtige sted

Kristtjørnen har igen i år en overdådig blomstring

De små enkle kristtjørnsblomster. En Kristtjørn får kun blomster når der
er en "han" Kristtjørn i nærheden