onsdag den 16. maj 2012

Øv - hvornår bliver det forår/sommer?

Den mishandlede, vertikulerede græsplæne har det godt trods kulden og
i solskin kan man så småt se æbleblomster på spring

Absolut flotte tulipaner, som har tålt blæst og regn i modsætning
til mange andre af slagsen, som kun var flotte en uges tid. Gider jeg ha'
alle de der tulipaner? Nå, dagen før regn og blæst plukkede jeg de fleste
så de kunne nydes indenfor

En stille dag blev benyttet til at "futte det sidste afklippede grenværk af
og nu er bålbedet klar til den sædvanlige beplantning med Hosta,
Løvefod og senereTagetes Vanilla. I år vil jeg ikke investere i de Spanske
Marguaritter.De nævnte planter har alle overvintret i spande langs hækken,
for de bliver gravet op om efteråret og sat tilbage om foråret. De må snart
have flyttesyge

Det lille Japanske Kirsebærtræ, som jeg fik gratis i planteskolen, fordi
det havde en lille fejl, gror ganske godt trods fejlen, som er en "fodfejl" :-)



En ny klematis af sorten "Julia Correvon" er gravet ned med en god
portion kompost og Spagnum. Det galvaniserede stativ omkring ned-
løbsrøret er blevet foret med grene fra den store Troldhassel i forhaven.
Jeg håber at planten vil vokse vildt til allerede i år - hvis vi dog bare fik
lidt varme.

Jeg har altid troet at Klematis var en nøjsom plante, men det er den ikke -
den skal have en kraftig jord, meget vand og gerne gødning i løbet af
sommeren