lørdag den 19. maj 2012

Det hjælper på det - altså vejret

Judaspenge - Lunaria kan brede sig som ukrudt, men er til gengæld
nemme at rykke op, hvor man ikke vil have dem. Planten er to-årig og kan
gro overalt. Om foråret er de nogen af de første høje blomster.


Kurvebregner i overflod, selvom jeg har gravet en del op i efteråret. De
formerer sig med rodskud og er slet ikke nemme  at fjerne. Men flotte er de!

Et kig gennem en bar pergola. Slyngroserne er frosset helt tilbage og er
klippet ned til roden. De skyder igen, men det varer flere år inden de igen
dækker pergolaen. Måske skulle jeg overveje at købe en ny sort

De sidste dages solskin har sat fut i havearbejdet og bålbedet er nu
reetableret og beplantet. De fleste steder er græsplænens kanter også
stukket af, men fordi jeg samtidig går og planter om mange steder, er
dagene slet ikke lange nok



Tilføj billedtekst

Mine mange Hortensiaer er desværre sat meget tilbage i væksten.  De så
ikke værst ud efter vinteren,  men jeg havde allerede klippet dem tilbage
da vi fik nattefrost og det tog lige et par etager blade på alle grene. På
et par af buskene overvejer jeg at klippe dem helt ned, selvom de så  ikke
blomstrer de næste år

Vores lille "skovsti" bagest i haven er uvurderlig. Her bliver alle kvær-
nede plantedele og det afklippede græs deponeret. I løbet af et eller to
år er det hele formuldet og jeg kan grave den skønneste muld op her.