søndag den 1. september 2019

BEPLANTNING AF ØSTBED


Jeg plantede 6 Hortensia paniculata, som vil gøre sig fint der. I bunden blev der plantet Heuchera, Lodden Løvefod, og efter næste omgang regn finder jeg marts violer og skovjordbær. Så skulle bunden være dækket i løbet af et par år. Der blev også plads til nogle lavendler, som havde stået i venteposition.






Så fik jeg bragt det kværnede materiale ud på bedet og håber at det kvæler ukrudtet. Det virker fint alle andre steder.


Jeg kan altid finde nye projekter og arbejde, selvom jeg arbejder stærkt hen imod at reducere havearbejde af den grovere slags. Men.... langs huset løber der en meget smal græsstrimmel, begrænset af efeu. Langs huset var efeuen intakt, men længere oppe var sidste års tørke hård ved efeuen, som kun har rødder i overfladen. 



Projekt: Skær 30-40 cm af efeubunddækket væk hele vejen op langs kanten og så græs, som ikke skal kantstikkes, men ordnes af plæneklipperen. Så i morgen skal der såes græs i en lang strimmel langs græsplænen.