onsdag den 2. september 2009

September - første uge - får vi lidt mere sommer?

De første sommerblomster fra krukkerne er kasserede. Jeg gider ikke se på blomster i forfald, så synes jeg bedre om at den store krukke er "bar" og venter på sine vintergrene. Hortensiaen i krukken overgår sig selv. Jeg kikkede lidt nærmere på de mange forskellige farver i de mange blomster, som stadig er på vej. Underligt, så forskellige de er på den samme busk.
Krukken med nasturtium er også blevet tømt for nasturtium, men jeg opdagede at næste generation allerede er på vej. Det bliver spændende at se om de når at komme i blomst. De har da sikkert 7-8 uger til den første frost tager dem.
Det var godt at jeg i foråret alligevel fandt et sted, hvor jeg kunne købe "Ageratum Blue Mink".
Det er en utrolig nem plante at så og holde i live. Den blomstrer til frosten sætter ind.
Ingen tvivl om navnet " Blue Mink" - en skøn pels!
Kønt er det med de langsomt rødmende rønnebær, men er det ikke alt for tidligt - hvor blev sommeren af? Jeg kan da godt se at sommerblomsterne har - og har haft deres tid, men røde rønnebær allerede?
Et kig ud over Annabelle og den nyklippede lærkehæk, som snor sig i baggrunden.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar