torsdag den 10. september 2009

Nye ligustertræer - hvor mange?

Ligustertræ med flettet stamme. De 3 grene blev flettet straks efter rodslagningen.

Det er sjovt at lave ligustertræer og det er ganske gratis, når man selv har ligusterhæk. Billedet er fra 2007.
Så skal der laves ligustertræer
Der har været rift om de ekstra ligustertræer jeg for snart 5-6 år siden selv lavede af afskårne modnede ligustergrene. Da vi i sidste uge klippede buske ned, satte jeg en del grene i vand - og har først i dag fået tid til at gøre noget ved dem. Grenene skæres over under en sideknop med en skarp kniv. Grene, som ikke skal vokse i højden, får også kappet topskuddet.
For at fremme roddannelsen dyppes enderne i et roddanner middel (Floramon).
Grenene sættes forsigtigt ned i en gravet rende - her i mit højbed, hvor jeg har nemmest ved at vande i tørre perioder. Jeg er glad, hvis bare der er 6-8 grene som slår rod så de kan plantes ud til næste sommer.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar