tirsdag den 15. september 2009

Lige 50 meter græskant mere

I dag blev de sidste 50 meter græskant kantstukket og renset op for efeu, som var klatret over i græsplænen. Jeg ville gerne være færdig, så det blev mørkt inden jeg havde pakket redskaberne væk. Nu vil jeg holde fri for havearbejde et par dage og bare nyde livet på terassen.
Så fint blev der langs den indskudte hæk, som skærmer for brændeskuret og tørrepladsen. Der bliver renset godt op i 20 cm bredde mellem bunddække og græsplæne
Først hakker jeg af med spaden - efter en snor. På knæ renser jeg op ved at tage græsset med min fine nye minirive - et hak i græstørven med riven, løfte den op , ryste jorden af - og klar til næste græstørv.
Lige i øjeblikket bruger jeg eengangshandsker, som giver god kontakt med smårødder som skal hives op. Men der går et par handsker til hver gang jeg holder pause. De er stærke og holder længere end jeg regnede med, men de er umulige at få på igen når de er våde indeni. Så pyt, 35 kr for 100 stk. handsker er godt givet ud.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar