søndag den 23. august 2009

Beskæring af buske - det forsømte indhentes

I år har jeg desværre ikke nået at få klippet buske og småtræer i facon. Til gengæld kan jeg så nøjes med at gøre det een gang. Det giver noget mere affald, men til gengæld kan der ikke nå at komme nogen nævneværdig eftervækst her sidst på sommeren.
Sådan så der ud før klipningen. Det er navnlig Gingko Biloba træet i baggrunden og vedbenden ved siden af + lærkehækken, som har fået en studsning. Lærkehækken er dog tidligere blevet klippet samtidi med ligusterhækken.
For nogle år siden har jeg moret mig med at sætte nogle lange ligustergrene i jorden og når de var groet til, blev de formet til små kugletræer. Jeg har haft mange af dem, men har også været god til at forære dem væk. I år vil jeg starte nogle nye kugletræer. Derfor er der enkelte smukt lige ligustergrene, som får lov til at vokse en måneds tid endnu. Derefter bliver de stukket ned i højbedet for at slå rod.
Træerne er alle forskellige i højden. Det højeste træ i en krukke er omkring 2 m
højt. det mindste kun 70 cm. Træerne er plantet både i krukke og i bede rundt omkring.
Afklippet fra Kristtorn er ikke så nemt at håndtere, det formulder først efter lang tid og når bladene ikke rives fra græsplænen kan man ikke færdes på den barfodet. Når jeg har taget billeder til bloggen kan jeg ofte se, hvor der mangler at blive studset lidt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar