søndag den 16. juni 2013

Papirpotter, Tagetes og flere planter

En sent blomstrende lav tulipan 


Jeg har for lang tid siden været i gang med at folde papirpotter til såning og prikling af mine sommerblomster



Fuchsiaen som har overvintret for 6. gang i garagen trives fint ude




Diverse sommerblomster - her er knopurt i fuldt flor

Naboens kanelbusk - Mon jeg kan få stiklinger til  at gro?

Allium tager over når de første tulipaner er visnet

Min røde rose (Hansmann) har det med at vokse ind under tagudhænget. Derfor har jag allerede inden der er fuld gang i den sat nogle tværgående grene op i stativet, som jeg så senere kan binde skuddene fast i.


Det lange bed langs skovbrynet er ændret radikalt i det sidste stykke mod skuret. Ribesbusken er klippet helt ned, men skyder kraftigt. Der er sat 5 nye Rhododendron i stedet for Hortensiaerne som var frosset meget ned. Jeg har ikke lyst til at klippe så mange Hortensiaer hvert år, når de alligevel ikke blomstrer, fordi skuddene er frosset ned.

Dværgsyrenen er rigtig flot her på sit 6. år bag bænken.