torsdag den 24. april 2008

Solskinsarbejde -og vinterens spor

Tulipanerne er væltet op i løbet af denne uge

Herligt nemt med bunddække af efeu og vinca Terasse i det spæde forår Lavendler, Hypericum og Spiræa er klippet ned

Mange krukker har "varig" beplantning af opstammet liguster, efeu, lyng og en enkelt blomstrende plante Mit beskedne drivhus
Med dette lille minidrivhus kan planterne lige klare det kolde forårsvejr. Når der er udsigt til nattefrost lægger jeg et tæppe over "huset". Udover Tagetes, Strandkarse i rød og purpur har jeg sået nogle frø fra almindelige Margaritter, som jeg tog ved vejkanten sidste år. Blomsterne er smukkere end de store tunge forædlede havesorter. Gad vide om de også vil gro i min have, når de nu er kommet så flot op. Der er også pelargoniestiklinger og delte Lobelia Cardinalis. Lathyrus er igen sået i højbedet efter at jorden er blevet skiftet ud. Jeg lover mig selv hvert eneste år at jeg ikke gider så blomster næste år, fordi det er alt for arbejdskrævende. - Og jo, der er da forresten også Katost og Salvieplanter foruden 4 tomatplanter :-)

Hjertetræet i sin kønne røde forårsdragt

Så blev der igen lidt til bålet
De flade puder af benved plejer ikke at blive klippet ned før midt i maj, hvor de er blevet rigtig store og har skudt en stor top, som jeg næsten ikke kan klippe igennem. Det ordnede jeg sammen med de 40 roser, som er plantet imellem puderne. Færdigt arbejde.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar