mandag den 25. februar 2008

Årets første havedag

Peberbusken (Daphne mezereum)
viser sine purpurviolette knopper
Og der kom gang i ørnenæb og saks
. Her har jeg været med saksen
Jeg har altid været glad for min havesaks, men hidtil er vores lille kratskov blevet forskånet for den - fordi det jo netop er en kratskov. Nu er nogle af mine Ribes Alpinum dog blevet store og tunge. De meterlange skud har i den grad filtret sig ind i hinanden at jeg har valget mellem at lade det hele passe sig selv indtil det vælter - eller at gå rabiat til værks med saksen. De første 3 buske har mistet toppen i dag og så må jeg jo fortsætte med de andre. Måske kan det animere til lidt nytænkning,når der bliver lidt bart i denne sommer. Det lader til at mine hortensiaer til "få-pris" fra BRUGSEN overlever, så måske skulle jeg tænke i nogle flotte Hortensiabede. Et eller andet større træ spøger også i mine tanker. Jeg kan fornemme, når der ikke er den rigtige balance i tingene.

Der er faktisk kommet liv i mange planter og dybt nede i min kostbare kompostbunke er der sandelig også masser af liv. Kompostormene arbejder for fuld kraft og kompostbunkerne er svundet ind til en fjerdedel.

De røde kompostorm hentes gratis på Genbrug og så formerer de sig utroligt hurtigt. Nøj, hvor de gnasker ! De ved at jeg snart kommer og henter mulden Minililjer

Ingen kommentarer:

Send en kommentar