fredag den 29. februar 2008

1½ time i "TANTES HAVE"

Velkommen i Tantes Have
Når det begynder at krible i fingrene for at komme ud og knokle i haven længe før jorden er tjenlig, kan jeg godt få et par timer til at gå i en planteskole. På denne årstid er det en forholdsvis billig fornøjelse.
Mine favoritfrø Tagetes Vanilla var allerede udsolgt, så nu vil jeg lige lave et par spireprøver af de frø jeg tog fra mine tagetes sidste år. Købefrøene er F1 hybrider, så det er spændende, hvordan blomsterne ser ud, når det ikke længere er F1 frø.

Syringa meyeri ‘Palibin’

Det var meget småt med udvalget af stammede buske eller små træer. Men disse dværgsyrener vil jeg have in mente, når jeg bliver færdig med at rydde mine ribesbuske. Det kan så passende være belønningen.

Perlehyacinther, som kom med hjem

Hvide Chalanchoer

En mere sjælden end køn plante

De sjove "bægre" er fulde af vand

Ingen kommentarer:

Send en kommentar