søndag den 21. august 2011

Krukkerne har fået deres blomster

2 krukker med hortensia
Hortensiaerne fra de foregående år var blevet alt for store og blev derfor forvist til en plads i 2. parket oppe i haven. Jeg var også træt af at skulle vande hortensia med 10 liter vand hver aften.
Derfor plantede jeg de nye planter i store sorte spande med mange huller i bunden. Samtidig "plantede" jeg et "vandingsrør" ved siden af planten. Den store krukke fik et stort lag lecanødder i bunden og omkring spanden. Nu bliver krukkerne ikke så varme og jeg behøver kun at slæbe få liter vand, som havner direkte ved planternes rødder
Krukkerne er på solide underdele og har store møbelhjul skjult under en omvendt underskål. Det gør det nemt at køre krukkerne i skygge/sol selvom det er meget store krukker
Pudenellikerne har ligeledes kørende understel. Det er en af de ting, jeg har været meget glad for.
En lille sammenplantning til terassebordet