onsdag den 22. maj 2013

Fuglefodring i mange måneder

Det har været en meget lang fodringssæson i år. Jeg har fodret 50 kg afskallede solsikkekærner og mindst 120 hjemmelavede mejsebolde. I år har solsortene også troet at de kunne spise af mejseboldene med hovedet hængende nedad. Denne solsorte han havde et særligt godt øje til mig. Jeg håber at det bliver en ny halvtam solsort, som vil følge mig i havearbejdet og tage de regnorme jeg kan kaste hen til den.


Den var da smart nok til at drikke af de smeltende istapper

Dompapper følges altid parvis - og kom til sidst i april måned

Det har været en drøj vinter i slud og sne


Man kunne ligefrem se at solsortehunnen nød solens varme

Alle fugle ved mit fodringssted ser ud til at have det godt

Spætmejsen er en lille elegant fugl

Guldspurvene var meget talrige i år og kunne hurtigt tømme foderhuset


Hov - det var vist ikke lige en fugl jeg havde forventet at se