onsdag den 8. august 2012

Lathyrus - en uforglemmelig duft

Ingen sommer uden de velduftende Lathyrus. Jeg havde sået dem i en
altankasse og måtte siden finde på råd da de skulle plantes ud. Til trods
for at vores have er stor, var det svært at finde en egnet plads til dem


En flok planter blev sat imellem nogle hasselkæppe, hvor jeg
viklede snore omkring - hele vejen op langs stativet

Jeg havde købt et enkelt stativ i 1,20 cm højde for at sætte det i en krukke
med Lathyrus. Desværre vokser de langt højere end stativet og jeg må
klippe dem ned efterhånden - men det lader til at være godt alligevel

Der blev mange flere planter end jeg havde regnet med
så de sidste blev stående i altankassen og sat ved vores
redskabsskur. På væggen clipsede jeg trådnettet fra mit
hedengangne platicdrivhus. Godt man har et gemmegen:-)


Selvfølgelig måtte jeg også fotografere en opstilling med Lathyrus til
min postkortsamling