lørdag den 17. marts 2012

Årets første rigtige arbejdsdag i haven

Vi har ingen trailer, men derimod mulighed for at brænde have-
affaldet i et bed, som først på året bruges til dette formål. Senere
bliver bedet beplantet - og børnebørnenes trampolin bliver sat over
bedet. I dag var vejret lige til at få futtet afklippet af.

Jeg har vist aldrig været i haven så tidlig, men det er meget nemmere at
fjerne visne stauder, klippe roser og andet ned før der kommer rigtig gang
i det og bladrosetterne er så store at man ikke kan rive imellem stauderne

Ørne´næbbet fik en tur med filen og blev smurt. Jeg har
købt nogle billige løvriver af plastik. Dem har jeg savet
af i forskellige bredder, så det er nemt at rive mellem stau-
der , buske og roser uden at hænge i hele tiden

En uundværlig hjælper, når det efter vinterens magelighed kniber med at
komme op og ned til de mange jordbundne opgaver :-) Senere på året
kan jeg klare mig uden dens hjælp.

Ja, der er meget at gå i gang med, så det gælder om at tage de ting der
kan klares når der er vejr til det. Normalt plejer jeg at være helt færdig
med havens første store arbejdsrunde midt i maj. Jeg satser på godt
 forårsvejr så haven er klar 1. maj. Sommerblomster osv.venter jeg med
til pinsetid