søndag den 25. april 2010

Nyt bed og nedklippede lavendler m.m.

Så kom havebænken på plads i solen
Jeg snuppede en god bid af græsplænen - sådan ca. 1½ meter
Et sørgeligt syn - og alligevel: I 2008 fik jeg foræret 28 hortensiaplanter i Superbrugsen, de var næsten tørret ud og jeg syntes det var synd ikke at forsøge at få dem i gang igen. Det lykkedes og jeg tror ikke at een eneste plante gik ud. Til gengæld blev der alt for trangt - og det viste sig at de allerede i 2009 blev en del højere end de nyplantede Rhododendron. I år skulle Hortensiaerne flyttes bagved Rhododendronbuskene. Der er ingen fare for at de bliver for store i løbet af de næste år.
Så er der byttet om på planterne indbyrdes. Alt er gravet ned med en god portion spagnum. Havebænken er vasket og skrubbet i brun sæbe, bålpladsen er fyldt op med dagens afklip af lavendler og buske.
Jeg er jo ingen årsunge længere og min fine knæstol kan jeg virkelig anbefale til alle, som har svært ved at komme op og ned 170 gange i løbet af en formiddag. At jeg så har fået en iskiasnerve i klemme gør ikke sagen bedre skulle jeg hilse og sige fra mit understel.
Forrest lavendler, dernæst hypericon, potentil og spiræa.
Nu er der klippet ned i den ene side af forhaven, men jeg mangler et kort
stykke lavendelhæk på den anden side. Det må blive i morgen.