torsdag den 22. januar 2009

Slut med haveåret 2008 - et nyt venter

Vinterstemning på terassen
med udsigt til forår
Januar 2009 November 2008
November 2008
Det er dejligt at købe forårsløg og jeg havde flottet mig med 5 poser af forskellige tulipaner og hyacinther. Det kunne lige nås at få dem i jorden inden frosten.
Gad vide, hvad de tænkte hos Jem (og) Fix :-)
Ugen før havde jeg lagt næsten 150 kr i deres kasse for 5 poser blomsterløg. I dag kunne jeg købe alt for en flad femmer pr. pose. Det blev til denne portion i dag.
Og dagen efter til endnu flere
Nu gik jeg da helt grassat, men jeg havde drømt mig til et gevaldigt blomsterflor i den del af haven, hvor jeg sidste år fjernede hækken og plantede buske og hortensiaer. Så nu købte jeg bare hele resten.
Med så mange forskellige farver må der lidt planlægning til - og efter at jeg havde lavet mig en skitse over hvordan jeg ville fordele farverne harmonisk, måtte jeg i gang med spaden og se at få gravet de mange huller. Jeg kan li' mange blomster på eet sted, så nogle steder kom der hele 30 løg i eet hul. Færdigt arbejde, men for hunne, hvor var jeg træt til sidst ..... og kold. Fortrød næsten at jeg havde forkøbt mig sådan. :-)
Haven er ikke gemalens afdeling - bortset fra græsslåningen og den var overstået for 2008. Til gengæld var det dejligt at komme ind til en stue med ild i pejsen og det er så til gengæld hans afdeling.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar