fredag den 14. marts 2008

Kirsebærgrene

Sarte balletskørter
Da jeg var så heldig at få et Prunus Kazan træ forærende klippede jeg nogle grene af stammen, fordi jeg helst vil have et stammet træ og ikke et med flere stammer. Grenene har stået indenfor i 8 dage og i dag var de sprunget ud. Det var en overraskelse at se flere blomsterhoveder titte ud af den samme knop. Det bliver flot, når træet om nogle år er faldet til og springer ud med mange blomster.
Jeg tror aldrig at jeg havde købt et japansk kirsebærtræ, på en måde synes jeg at de er lidt "poppede", men en foræring siger jeg ikke nej-tak til. Der er jo også lidt sport i at få et fra planteskolen "dødsdømt" træ til at blive pænt. Lige nu nyder jeg så grenene indenfor.
Det blev heller ikke havevejr i dag........ men så kan man da altid gøre lidt rent, for forårssolen er afslørende.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar